Bez prestanka je kišilo nad Alejom


Pitam se gdje li si ove vrele noći, dok munje preslikavaju stanovnike vrta na zidine jedne mračne iznajmljene sobe. U svakom obrisu sjenki na zidu maštom ti crtam brkove iznad onog osmijeha koji je napravio svoju naseobinu u najvećoj vijuzi mog mozga. Skoro zaplačem od smijeha kada se pod mojim očnim kapcima pojavi slika brkatog dječaka. Onda pogledam kroz otvoren prozor, odlutam mislima u dugačke aleje istovremeno osluškujući note kojima kišne kapi daju ritam siluetama vjetra i grane dok zagrljeni plešu tango u nekoj sasvim svojoj dimenziji, meni nedokučenoj. Uz tu melodiju srcem recitujem pjesmu zbog koje sam zavoljela kiše:

"Sjeti se Barbara,
bez prestanka je kišilo nad Brestom toga dana
A ti si hodala nasmijana
Prokisla, radosna, očarana, pod kišom
Sjeti se Barbara, bez prestanka je kišilo na Brestom
A ja sam te sreo u ulici Sijama
Smiješila si se, i ja sam se smiješio
Ti, koju nisam poznavao
Ti, koja me nisi poznavala
Sjeti se
Sjeti se toga dana..."

Mislima se kao strijela prolama jedno sjećanje koje je cijelo strpano u beskonačno mnogo nespretnih koraka duž jedne nepregledne Aleje... 
Sjeti se, bez prestanka je kišilo nad Alejom toga dana. Smiješila sam se i ti si se smiješio. Uprkos munjama pred kojima inače bespomoćno drhtim, smiješila sam se i ti si se smiješio. Jer postoje ramena na kojima sam sigurna. 
Izvor: pinterest.com
Dok spavaju svi u ove kasne sate, sjećanja bude lijepe emocije i čini mi se, mogla bih da umrem slušajući stihove utkane u kišu...
"I šta je sa tobom sada
pod kišom kanonada
ognja, krvi i čelika
A onaj koji te grlio zaljubljeno
je li umro, nestao
ili još uvek živi"

Pitam se, slušajući oluju, je l' ti prostrano u komorama onog sakaćenog srca u kojem te čuvam?

Pitam se, gdje li su te odnijeli ti olujni majski vjetrovi?

U koji grad, ulicu i broj?

Da li kod tebe ove noći kiša pere ulice, da li i tebi noćas oluja miriše na lipu?

Jesi li skitnica, ili svoj na svome u silnim nečijim tuđinama? Da li si i ti ničiji, a opet moj?

Smeta li ti tišina u koju sam te sakrila?

Jer o tebi ne govorim na glas, tebe ćutim sebi i svijetu. Ne izgovaram te, ne prljam ustima riječi kojima skidam terete sa duše. 
Tebe ćutim, tebi pišem...
Sva ta pisma koja se neposlana zagube negdje između moje neodlučnosti i tvog poštanskog sandučeta.
Sve te pjesme koje ne šaljem na konkurse, ne čitam, ne objavljujem... Pjesme o, naizgled običnom dječaku. 

Izvor: pinterest.com
I ova noć je, još jedna, samo naizgled obična.

Osim što kiša neobično pada i vjetar se nekako neobično čuje. I što pišem u neko neobično vrijeme. I što mi se grudima prolama nekakva nelagoda, sasvim neobična i sasvim neobično ispreplitana u mrežu zajedno sa neobičnom čežnjom, neobičnim strahom, neobičnom... Možda ljubavlju. 

I osim što imam neke neobične želje, a prošlo je predugo vremena od posljednjeg susreta sa zvijezdom padalicom. I što neobično mnogo maštam ovih dana. Neobično mnogo obaveza izbjegavam. Neobično mnogo sam izgubljena u vrtlogu od laži, licemjerja ljudi u koje se još uvijek, iz nekih starih razloga kunem. Neobično mnogo plačem, i utapam se u svim stvarima koje su toliko neobične da ne pronalazim ni jedan način da ih promijenim, a neobično mnogo vremena mi treba da ih kao takve prihvatim.
Najneobičnije ćutim, jer ne pronalazim smislene riječi pogodne da opišu besmisao u kojem sam zaglavljena.
"You are my missing piece."
Najneobičnije mi do sad nedostaješ, jer si sve osim običan. 

Ti si smisao mog besmisla. 

Ti si dio slagalice koji nedostaje.




Коментари

Постави коментар